Het oh zo mooie en relaxte Rodrigues - Reisverslag uit Port Mathurin, Mauritius van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Het oh zo mooie en relaxte Rodrigues - Reisverslag uit Port Mathurin, Mauritius van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Het oh zo mooie en relaxte Rodrigues

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

05 December 2010 | Mauritius, Port Mathurin

'Passagiers overnachten op Schiphol om sneeuw - Vluchten geannuleerd of vertraagd' (bron nu.nl)

Tja wat een andere wereld. Jullie zijn dus sneeuwpoppen aan het bouwen en wij zandkastelen!

Nu zitten we nog op Mauritius, vanavond vliegen we naar Madagascar. Na heel wat geinformeerd te hebben, lijkt de rust op politiek front wedergekeerd te zijn... En degene die er zijn geweest zijn meer dan enthousiast over het land en de bevolking. Dus we gaan ervoor! We ruilen easygoing Rodrigues en Mauritius in voor een primitief, arm en ongeorganiseerd Madagaksar. Misschien ook de zon voor regen, de rustige taxidrivers voor vervelende aanhoudende husselaars en de met grote ogen op afstand kijkende kinderen voor bedelende meisjes en jongetjes! Maar ook voor de natuur, eten, stranden, duiken, bijzondere dieren en wat nog meer! Spannend vinden we het wel, we kunnen er nog niet helemaal een beeld van maken. Hoe zal de hoofdstad zijn?

Rodrigues missen we nu al. Een klein heel laidback eiland, vriendelijk mensen die Engels spreken en ons favoriete strand sinds lange tijd, Anse Boutielle!! We waren tot vorige week nog te verwend met het paradijsje, dat we de stranden van Mauritius bijna gemiddeld vonden, maar Rodrigues maakt alles goed. Ans Bouteille is een hele kleine baai, waar de donkere rotsen (volgens Ray overduidelijk onstaan door lavastromen... (als we het niet weten, komt volgens Ray alles door de vulkaan...) en tabs toelopen naar de zee met turquoise water. En bijna niemand op het strand, want het is een flinke wandeltocht erheen!

Met de scooter hebben we elk hoekje van het eiland gezien. En daarmee ook elk restaurant bezocht (er zijn er ook maar een stuk of 10). Ook de 2 discotheken die het eiland rijk is hebben we uiteraard bezocht. Ray heeft de plaatstelijke rum omzet omhoog gegooid en Han deed goed haar best om het Phoenix bier te proeven.
Verder ons tegoed gedaan aan Roti (pannekoekjes met bonenprut) voor wel 7 rupee (18 cent). En onze gastheer van het hostel was een ster in de keuken, dus daar hebben we ons tegoed gedaan aan de specialiteiten van Rodrigues.

We hebben ook weer 10 duiken gemaakt. Dit ging ook op z'n Rodriguaans; easy easy, varen, zonder uitleg moesten we alles aantrekken en gaan. Wij moesten de briefing (uitleg over de duikplaatst)dus zelf uit hen trekken. Blijkbaar kost praten ook teveel energie?? Maar goed, we waren meest van tijd de enige twee en het duiken was dan ook een zeer relaxte bezigheid. Ze kregen zelfs nieuw materiaal in de tijd dat wij er waren! Mocht ook wel. Ray en ik gingen in dubbele pakken te water, tot vermaak van de mannen, wij zijn toch gewend aan de kou??? Zelf gingen zij in een enkel pak.
Rodrigues heeft in het noorden nog ongeloofelijk mooie koralen, wat is het onderwaterlandschap toch prachtig daar!!! Grote vissen en scholen waren minder aanwezig, die zaten aan de zuidkant va het eiland; maar geen idee waarom.

Nu zijn we druk met de voorbereidingen voor Madagaskar. In het postkantoor van Port Mathurin zijn wij afgelopen week een van de meest geziene klanten geweest. Internet was daar de beste optie, 2 computers, maar was dan ook redelijk snel. We zaten daar om vluchten te zoeken, tickets te boeken, info te vinden. Nu zitten we nog een backup te maken van de foto's, want het schijnt maar zo te kunnen gebeuren dat de camera gejat wordt... Hopen we natuurlijk niet, want we zijn inmiddels verslingerd aan dit huwelijkskado, thanks guys! De groothoek is echt super, we hebben al moeite met de oude camera die we voor het duiken mee hebben en geen groothoek heeft. Hoe krijg je in hemelsnaam alles op een foto???

Tijd voor wat foto's. Ga ze er nu bijzetten, want geen idee of dit in Madakaskar gaat lukken.

Heel veel sneeuw en ijsplezier, hou ons op de hoogte wanneer de Elfstedentocht wordt gereden, je niet meer naar het werk kan omdat je ingesneeuwd bent, of de waterleiding bevroren is! Wij kunnen af en toe wel wat kou gebruiken in deze hitte hier.
Ben benieuwd of Sinterklaas weer aardig was en of er mooie gedichten zijn geschreven.

Keep us posted, liefs Han en Ray

• 05 December 2010 - 16:47

C:

Ziet er allemaal droomachtig uit daar op Rodrigues ik hoop in januari dat wij ook zo mooi weer, standen en zee hebben. Goede vlucht vanavond en maar snel uit de hoofdstad dan en lekker Madagascar in.

• 06 December 2010 - 08:21

Wieteke:

He he hier ben ik dan.
    Net de video gezien van Ray zijn danskunsten....hahahaha lastige cheografie hoor!
    Ziet er allemaal prima uit, maar ik had jullie al we veel bruiner verwacht, dus dat valt tegen. Toch niet genoeg aan het bakken dan?

Nou ik heb van de Sint een stedentrip Barcelona gekregen, ook erg ver weg, hahahaha.

Nou genioet ervan en cya,

dikke kus Wiet

• 08 December 2010 - 16:38

Marijke:

Hallo Han en Ray wat een mooie en leuke foto's hier krijg ik ook reis zin van.Jullie zullen nu al wel in Madagascar zijn dan voor jullie felicitatie veel plezier en goede reis liefs IJk

• 09 December 2010 - 09:52

Daan H.:

Lieve Hannie en Ray,
    het ziet er inderdaad heerlijk uit bij jullie, leuk om jullie te volgen, in de zon en op die prachtige eilanden, geniet!

en wij gaan volgende week een weekendje helemaal naar Parijs, hopelijk geen sneeuwstorm onderweg..

Veel liefs, Daan

• 16 December 2010 - 15:37

Wilma:

Even iets minder jalourse blikken van deze kant, want wij vertrekken zaterdag naar Rajasthan. Geen duikpakken en bounty stranden, wel Maharadja paleizen, woestijncultuur, eye catching colours en de Taj Mahal!
    We keep in touch!