Viva La France - Reisverslag uit Saint-Denis, Réunion van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Viva La France - Reisverslag uit Saint-Denis, Réunion van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Viva La France

Door: Ray

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

11 November 2010 | Réunion, Saint-Denis

Ai ai! We hadden toch even verkeerd geboekt! Dachten we naar een tropisch oord aan de andere kant van de wereld te gaan, kwamen we gewoon in Frankrijk. Maar dan ook echt alles Frans. Engels was niet meer toepasbaar, dus Hanneke wiens Frans het best was, moest zwaar aan de bak. Ray murmelde af en toe Oui Oui en croisant.

Maar, het klimaat was wel even andere koek. Bloedje heet en veel palmbomen....

De binnenlanden waren zeer ruig, tot 3000 meter hoog. En de eerste dagen hebben we een grote expeditie geregeld. 5 dagen lang, gewapend met trail schoentjes en liters zonnebrand hikend door de bergen. Cirque de Mafate heet het gebied. Een oude vulkaankrater, waar je vele dagen in kan ronddolen van dorpje naar dorpje!

Het is hier 3 uur vroeger, maar deze diehards waren al rond 6 uur uit de veren. Maar het was het waard, want de Alpen verbleken bij deze vulkanische bergen. Bijna verticale wanden en alles wild begroed met tropische planten. De foto's komen er aan. Nog even geduld. Het mooiste gebied waar we ooit (berg) gewandeld hebben.

Daarna moest er natuurlijk op de strandjes uitgerust worden en ja ja, ook hebben we alweer 2 duiken op ons naam staan.

Nu zijn we op het beroemde Mauritius. Dit is ondanks dat ze hier ook Frans kunnen praten zeker niet westers meer. De grootste groep mensen zijn Hindu, dus het lijkt wel of we weer in Srilanka zijn beland. Uiteraard ook met de heerlijke curries. Ehhh die hebben we nog niet gegeten, want we hebben een studio, waar we zelf kunnen koken en een supermarkt aan de overkant. Pasta en gebakken eieren tot nu toe...

Morgen auto huren en een paar dagen rondtoeren. We laten jullie meer zien en horen als we nog wat beter internet hebben gevonden.

Groetjes Hanneke en Raymond, vanuit een warm en zonnig Mauritius

• 11 November 2010 - 20:51

Iek:

Lijkt me nou niks aan...
    grrrrr hier regent het aan een stuk door en het is KOUD!!!!!
    Oke dan, veel plezier! x

• 12 November 2010 - 11:41

Guus:

Ik ben hartstikke jaloers! Lijkt me super daar! Hier ook duiken maar dan in de regen, bah. Geniet er van! X

• 12 November 2010 - 12:12

Janneke :

Klinkt wel weer super. Ben jaloers!!! Geniet ervan

x

• 12 November 2010 - 16:13

Charlie:

Nou de laptops mogen dicht en de vrijdagmiddagborrel mag beginnen. Plop zei het eerste kroonkurkje. Klinkt allemaal goed daar wij hebben net een orkaan (ok ok westerstorm met windkracht 9) overleefd! Veel plezier onder l'eau!

• 14 November 2010 - 10:56

Vincent:

Bonjour Ray & Han
    Jullie beginnen wel actief voor een Honeymoon :-)
    Ik zal Floortje Dessing eens wijzen op jullie blog-site,ze krijgt concurrentie,Ray filmt Han wel op de toplocatie's.
    Veel Fun !