Met de Lulus door Mauritius - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Met de Lulus door Mauritius - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Met de Lulus door Mauritius

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

16 November 2010 | Mauritius, Flic en Flac

Lieve allemaal,

Inmiddels beginnen we te ontspannen. We zitten nu in Flic en Flac in het westen van Mauritius. In de ochtend maken we een duik en in de middag maken we met onze Lulus (type auto, net een mister bean auto) een uitspap. Heel relaxed, Lulus rijdt ons het hele eiland rond. Gisteren na een wandeling op een van de hoogste (800 meter...) bergen, hadden we al een lekke band. En ja het regende, dus helemaal doorweekt, maar ach het is hier niet zo koud.

Zaterdagavond zijn we zowaar uit geweest hier. Allemaal meisjes in mooie jurkjes en hoge slippertjes en ik in mijn degelijke rok met platte stappers.... Maar ach het feest was er niet minder om. Zondag met een kleine kater op het strand. Het is voor de deur wel 8 kmlang een breed wit strand, turquoise water en koraal. Maar op zondag trekken hele families naar het strand. Nemen bbq, speeltjes en bier mee en hangen de hele dag in het water! Dus wij als bleekscheten er tussen en maar zonnebrand smeren. En toen het bier bij de Indiaase familie naast ons begon te werken, werd ik eindelijk voor het eerst ' beautiful' genoemd! Hehe ik moest het tot nu toe missen... Gelukkig zijn mij witte kwabjes en blonde steile plukken weer gewaardeerd!

Mauritianen zijn echt hele aardige mensen en hier is het reisgevoel weer terug, kleine stalletjes, kleine huizen, bussen uit het jaar 0 en veel herrie van honden en hanen. Ze rijden links en alles kan op de weg. We hoorden gisteren dat Mauritius tot het resort eiland nummer 1 is uitgeroepen boven de Maladiven.Tja als je dat ziet!! Inmense grote parken met een golfbaan van 3 keer 18 holes. Maar daar kunnen wij alleen maar over dromen. We hebben een kamer met een kleine keuken en Ray heeft al 2 keer voor me pasta en rijst gekookt! Jaja hij is druk ik de weer met verse groenten.

Zaterdag hebben we door het nationale park gewandeld. Het visitors centrum was dicht. Er zitten wel 2 Mauritianen in volledig kostuum, maar zij doen blijkbaar niks behalve de parkeerplaats bekijken?? Informatie hadden ze niet. Wij toch als stoere toeristen zonder kaart het park in. Is niet zo groot en niet zo hoog, dus moet makkelijk te doen zijn dachten we! We eidigden totaal gedesorienteerd om vervolgens maar een gele route te volgen. Geen idee waar die heen ging, maar je moet wat als je het ook niet meer weet.Maar net 2 uur voor het donker werd vonden we een bekende kruising en moesten toen nog maar 10 kilometer hiken naar onze Lulus. Slechts 8 uur steving door gewandeld! Maar door de wandelingen in Reunion was de spierpijn minimaal. En we hadden prachtige uitzichten op het hoogste punt. Dus het was het waard.

We hebben de reserveringen voor Rodrigues al gemaakt, daar moet het voor het duiken fantastisch zijn! Het is een heel klein eiland, 8 km breed en 16 km lang!! Dus dat wordt hopelijk een rustig, niet toeristisch eiland. En natuurlijk moet het duiken daar fantastisch zijn!

Thanks voor de reacties, ik vind het heel leuk om te lezen hoe het met jullie is. Succes met alle regenstormen en ons opblaasbootje mogen jullie altijd inzetten als de auto niet meer drijft! Foto's gaan we voorbereiden en zetten we er op, het lijkt hier te moeten werken.

Liefs Han en Ray

• 16 November 2010 - 12:05

Guus:

Gezellig die douche naast de keuken ;-)Mooi verhaal weer. En al die oude troep is toch fantastisch! Mochten jullie nog hulp nodig hebben bij het verwisselen van een autoband: mijn record staat op +/- 10 dus let me know! XX

• 17 November 2010 - 14:05

C:

Ziet er heel relaxed uit allemaal mooi gebied voor hikes zo te zien. En waarom is er geen foto van Ray op de golfbaan met Han als caddie? Heb met Erik afgelopen zondag echt het laatste rondje van het jaar gespeeld op waterland.....euuhh doe maar blubberland maar wel rond in 82 dus het gaat de goede kant op! We zijn middels ook met Arjen bij meneer schouder weer in de leer.

• 18 November 2010 - 18:39

Ger En Lucy:

Jullie houden het reizen goed vol.

Geniet ervan komen jullie eens langs, onze kindjes Vincent en Rembrandt zijn al bijna pubers(grapje)

Lieve Groetjes

• 21 November 2010 - 17:31

Hylke:

Ow, wat ziet dat er allemaal heerlijk relaxed uit zeg!
    We vroegen ons met de hockeydames vandaag nog af hoe het met jullie zou gaan. maar volegns mij hebben jullie niks te klagen. Geniet er lekker van en hou ons op de hoogte!
    x Hylke

• 22 November 2010 - 21:45

Floris & Family ;):

Ja, lekker vanachter grijze kantoortuinen, even genieten van azuurblaauw en wijnrode uitzichten. Ziet er heerlijk uit! Alweer een maand op stap. Enorm die pieken op de foto's. Enjoy, we knallen hier rustig verder. xxx groetjes Floris, Natalie, Simon en Elise
    PS Ik vervang je als trainingsmaatje in Amelisweerd ;), je kan daar ook golven hoor ik je zeggen! Wel blijven oefenen, het gaat steeds beter.

• 23 November 2010 - 14:56

Wilma :

Heerlijk om plaatjes te kijken en mee te lezen met jullie tropisch avontuur. Het beloofde reisgevoel moest kennelijk nog even groeien, maar na de 'Vacance Soleil en France' dan toch voluit reizen, relaxen, hiken, duiken en ‘go on the flow’. Geniet van al het moois en blijf schrijven ;-)
    X Wilma

• 20 December 2010 - 10:32

Dene:

Hey Hanny & Ray, WOW…, ziet er geweldig uit, wat een mooie kodak-momenten, jullie hebben het daar heel naar zo te zien, daar kan geen andere Honeymoon tegenop!
    Geniet lekker. De Cremerstraat heeft nu “Anton Piek”-uitstraling, maar dat hadden jullie al gehoord, zeker 30 cm sneeuw. Ook leuke plaatjes, ’t is hier een soort St Moritz min bontjas.
    Tot snel X