Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

19 Februari 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na 2 maanden Indonesie zijn we toe aan luxe. Kuala Lumpur (KL) een mega stad, welke zich met gemak kan meten met Singapore. Joske en Sjoerd zijn 3 weken in Maleisie op vakantie, dus een perfecte gelegenheid om hier met elkaar af te spreken. De vorige reis zijn wij hier een week geweest en het bevalt ons meteen weer.

Na een vliegensvlugge rit met de sneltrein vanaf de internationale luchthaven (70 KM buiten de stad) staan we op het centraal station. Nog even de Monorail die hoog boven de drukke straten van KL glijdt en vervolgens staan we in het bruisende gedeelte van de stad; halte Bukit Bintang. Hoge gebouwen met flikkerende neonverlichting, druk verkeer en overal mensen.

Na een paar honderd meter hebben we Sjoerd en Joske gevonden. Zittend op het terras van Eight Guesthouse. Ze zijn compleet verrast, omdat we zo vroeg zijn en na inchecken en bijpraten onder het genot van een Tiger biertje, besluiten we direct naar een Indian Curryhouse te gaan. Het is al 21:00 dus we zijn behoorlijk hongerig geworden van de lange reis.
Nog geen 50m verder zit de eerste met TL balken verlichte kantine met overheerlijke curries. Dit hebben we gemist!

De volgende dag is het Shopping time. De grootste is Time Square, welke een compleet pretpark bevat, met een achtbaan, zo groot als De Python van de Efteling. Ook zijn er nog vele andere attracties, welke je maag doen omdraaien. Na 1,5 uur geven we het op. Iedereen voelt zich wee en draaierig genoeg.

's Avonds met zijn vieren naar Chinatown. Ongelofelijk druk hier. Iedereen schuifelt langs de vele kraampjes. schouder aan schouder. Alles kun je hier krijgen, maar wel nep, nep nep. Horloges, films, games, rugzakken, kleding, prullaria en natuurlijk overal eten en drinken.

Als Sjoerd en Joske na een voet en rugmasage terug gaan richting NL doen Hanneke en ik het de dagen die volgen nog eens dunnetjes over. Shop till you drop, IMAX 3D Theater, Masages, Bioscoop, luxe etentjes, etc, etc. We hebben zelfs nog Karaoke gedaan. Dat was geweldig. In de Time Square Mall hadden ze een lange rij hokjes, waar je na het uitkiezen van je songs (0,25 eurocent pst) kon plaatsnemen voor een grote TV met microfoons. We zijn vervolgens helemaal losgegaan op Singing the Dancing Queen van Abba, Prayer van Madonna en Heaven van DJ Sammy. Ook de Maleisiers die ons door de kleine raampjes konden gadeslaan schenen er grote lol in te hebben dat wij Westerse toeristen dit ook leuk vonden.

We blijven hier nog enkele dagen om wat zaken te regelen. Visa Myanmar, kleding posten, spullen voor de duikcomputer en onderwatercamera, foto's uploaden en website bijwerken en voor de rest genieten van de geairconditioneerde Malls.

Sneltrein Luchthaven -> KL stad 9 euro
Imax 3D Theater 3,75 euro
Breedband internet pu 1 euro

• 19 Februari 2006 - 17:02

Floris En Natalie:

Hay Guys, Jullie krijgen lekker veel bezoek erg gezellig. Dat je niet bezwijkt onder al die inkopen. We hebben erg genoten van jullie verhalen en de mooie foto,s. Ik heb alle verhalen gelezen en ik krijg al zin om in het vliegtuig te stappen. Mooie duikfoto´s zijn ze deze keer allemaal echt. Welke duikcomputer gebruiken jullie?. Geniet ervan leuk om jullie op onze site weer tegen te komen. We gaan nu Carnaval vieren in Rio, na zwemmen in de Amazone wordt dat net zo´n groot avontuur. Heel veel groeten van ons.

• 19 Februari 2006 - 21:28

Wieteke:

he he eindelijk weer eens contact gehad.....toch wel fijn hoor.hebben jullie je nieuwe neefje ook eens kunnen bewonderen!!
    Wanneer gingen jullie ook al eens weer naar dat back to basic eiland??

XXXXX WIETEKE

• 20 Februari 2006 - 10:50

Janneke:

He Han en Ray, Het is toch wel weer om jaloers op te worden hoor al die verhalen en foto's. Hier in het druilerige Nederland niet veel bijzonders. Nog super veel plezier.
    Groetjes Janneke

• 20 Februari 2006 - 23:39

Henk Jan Smits:

Jullie hebben de "wildcard" gewonnen en zijn door in de finale ronde, gefeliciteerd!

• 25 Februari 2006 - 11:42

Michel:

Hoi Han en Ray,

Zo toe zien, allemaal mooie indrukken! Heeel mooi!
    Heb je heel de shoppingmall leeggekocht?

Have fun!