Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Sri Lanka

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

15 Mei 2006 | Sri Lanka, Colombo

Voor we naar Sri Lanka vertrokken waren we allebei nog niet echt enthousiast over dit land. Reismoe misschien; weer een nieuw land; veel reizen en een andere cultuur.... Maar we zijn nu tot de conclusie gekomen dat wat we van dit land hebben gezien en wie we hebben ontmoet helemaal OK is.

De hoofdstad Colombo waar we met het vliegtuig aankwamen, hebben we direct gelaten voor wat het was en zijn met de trein naar het relaxte stadje Kandy in de bergen gereisd. Vandaar uit zijn we naar een olifanten orphanage geweest. Ray is inmiddels helemaal onder de indruk van de olifantenpiemel, 'komt tot op de grond en moet er nog een krul in leggen!!?'. Jaloers misschien.... maar olifanten zijn echt helemaal te gek, en vooral de kleintjes natuurlijk!

Na Kandy zijn we naar Nuwara Eliya doorgereisd. En ja ijskoud! Terwijl het bij jullie al 20 graden was, hadden wij 's nachts 2 dekens nodig!!! Brrr. Maar prachtig zo op 1800 meter, en we hebben een topje (2100 meter) beklommen en bijna verdwaald in de thee plantages..
Om ons een beetje op te warmen zijn we niet aan de thee, maar aan het bier gegaan!! Ray had zijn kapsel op zijn netst gekamt (op z'n Engels, grote invloed daar namelijk), dikke trui aan. En ik weet niet of jullie het al echt weten, maar Ray is aan het bier, ja echt BIER!!! Dus zuipen in het Alpine hotel, ze zijn in love met de Alpen daar. Hoge bergen, hoge rekeningen??!
Daarna zijn we naar Ella gereisd. Dit is echt ontzettend mooi. Een grote theeplantage en natuurlijk de Ella Gap. Deze was vanaf de top, klauter klauter te bekijken. Echt fantastisch uitzicht.
En natuurlijk hebben we een theeplantage bezocht, weten we ook eens hoe dat werkt!
Ook in Ella hadden we zin een biertje, maar omdat het een Bhuddistische feestdag was, was er geen alcohol of vlees te koop. Maar wij vonden natuurlijk een plek waar in een echte Engelse theepot bier geschonken kon worden in mooie porseleine theekopjes?? Is eens een andere manier van bier drinken??

We zijn voor de feestdag naar Badulla gegaan. Hier hadden de Perehara, of zoiets. Lijkt op een carnavalsoptocht, dansers, vuur en trommel, maar dan met olifanten! Moesten er tot midden in de nacht voor opblijven, omdat de route eindigde voor ons guesthouse, maar het was het waard. Super hoor al die trommelende mensen en die olifanten!

Nu gaan we nog 1 nachtje in Colombo slapen en dan reizen we morgen naar Embudu Village Resort, Malediven. En dan staan we 31 mei 's ochtend weer in Nl!! We kijken ook daar naar uit, tot snel allemaal. En superbedankt voor alle reacties!!!

  • 15 Mei 2006 - 12:54

    Lot:

    Cool, bij de orphanage zijn wij ook geweest, geweldig he! hebben jullie de adams peak beklommen? er zal wel veen tsunamischade te zien zijn.... helaas. heel veel plezier op de Malediven, en nee, ik ben ECHT niet jaloers, echt niet hoor, helemaal niet, als jullie dat maar niet denken, echt ABSOLUUT niet jaloers!!!! echt niet.

  • 15 Mei 2006 - 13:45

    Iek:

    Jee ziet er prachtig uit weer! Gister toevallig bij RTL travel geloof ik Floortje gezien die daar ook was, en ook verliefd op de olifantjes...!!
    Laatste lootjes! Leuk dat jullie weer terugkomen!!!
    Kus Iek

  • 15 Mei 2006 - 16:21

    Lilian:

    He Han en Ray, ik zal heel eerlijk zijn; ik ben wel jaloers! Kan me voorstellen dat jullie best terug willen naar kikkerland, maar ik zou graag van plaats ruilen met jullie! Geniet nog goed de laatste twee weken.

  • 16 Mei 2006 - 06:39

    Anthe:

    Hi Han en Ray! Wat een super-reis maken jullie!!!! Heb net een hele tijd watertandend op jullie site zitten kijken terwijl ik eigenlijk nodig naar mijn werk moet ;) Echt ontzettend mooie foto's en hartstikke leuke verhalen! Nog even lekker genieten en dan is het maar gelukkig dat jullie ook weer zin hebben in NL. Samenwonen, leuk!! Han, je weet het wel te plannen hé? Net als onze laatste wedstrijd geweest is kom je weer terug.. Ik ga volgend stoppen, Han. Ben bang dat ik een heel druk jaar voor mijn kiezen krijg omdat ik volgend jaar juli moet promoveren. Wil natuurlijk wel heel vaak invallen! Het zal nog lastig worden om het team in stand te houden, want Marielle, Maaike, Charlotte, Nanda, Ilse stoppen ook. We gaan niet naar de vierde klasse, maar hebben wel een paar leuke wedstrijden gehad in een heerlijk zomers zonnetje! Ik woon nu sinds een maandje in Amsterdam en dat is echt zo geweldig. Ik stap zo lekker op mijn fiets en over een kwartiertje zit ik achter mijn bureau. Veel plezier nog jullie!!! Han, tot binnenkort! Veel groeten, Anthe

  • 16 Mei 2006 - 09:46

    Marijke:

    Hoi Han en Re,
    Wel heel byzonder wat jullie allemaal zien en meemaken.groetjes van Luuk en IJk en tot spoedig ziens.

  • 18 Mei 2006 - 08:13

    Katy:

    ha hannie en ray, wat geweldig allemaal en wat snel komen jullie al weer terug! geniet er nog ff van! xx

  • 19 Mei 2006 - 13:15

    Ria Mulder:

    Hallo Raymond en Hanneke,

    Bedankt voor al jullie mooie verhalen. Ik vind het geweldig hoe jullie de kunst verstaan om te genieten.
    Nu nog 'even' duiken in de Maladiven!
    Nogmaals heel veel plezier en ik hoop jullie straks in Nederland weer's in levenden lijve te ontmoeten bij jou paps en mams Raymond!

    Groeten van Ria, Cons.

  • 27 Mei 2006 - 09:14

    Jochum En Anne:

    Hee Hanneke en Raymond,
    Door jullie foto's krijgen wij ook weer ontzettend zin om weg te gaan!Het wordt dan ook weer hoog tijd voor een gezellige borrel in Utrecht!!Hopelijk tot snel en geniet nog even, die laatste paar dagen!groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke en Raymond

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 109833

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2010 - 01 Februari 2011

Droomreis Madagascar

02 November 2005 - 31 Mei 2006

Onze tweede tour door Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Overige bestemmingen

Landen bezocht: