Maldives Luxe en Weelde - Reisverslag uit Malé, Malediven van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Maldives Luxe en Weelde - Reisverslag uit Malé, Malediven van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Maldives Luxe en Weelde

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

30 Mei 2006 | Malediven, Malé

Voor zon, zee, strand, luxe en rust ben je op de Maledives aan het juiste adres. Na 6 maanden rondreizen hebben wij onszelf daarom getrakteerd op 2 weken Embudu Village Resort. Een 3 sterren resort op 45 min varen vanaf het vliegveld van Male. Een geweldig eiland met leuke strandjes en luxe bungallows en in slechts 10 min loop je het hele eiland rond. Ook hebben ze een duikschool waar we uiteraard van plan zijn gebruik van te maken. (zie www.embudu.com)

De eerste paar dagen hebben we alleen maar op het strand gelegen, boekjes gelezen en rondgekeken. Drie keer per dag een mega buffet en iedere dag weer in een ander thema. Aangezien we 2 weken blijven zijn we het direct gaan bijhouden: Chinees, Flambe, Italiaans, Asian, BBQ, Western, Mongolian, Steak, etc. Alleen al van dat eten zijn we allebij 2,5 kilo aangekomen. (Zie foto Hanneke bij de toetjestafel!) Voor 20 Euro pppd extra kon je ook nog eens de hele dag onbeperkt drinken. Echte Hollanders die we zijn, hebben we natuurlijk iedere dag bijgehouden of we dit bedrag konden overschreiden. Je moet wat te doen hebben op een eiland van 300 bij 150 meter! Het eindresultaat was totaal 80 euro positief, maar daar hebben we een aantal dagen wel flink ons best voor moeten doen ;-) De zondagavond disco was daar erg geschikt voor, maar ook de cocktails van de dag smaakten altijd erg goed op het strand.

De bediening was ook erg leuk. Allemaal jonge Maledivian of Sri Lankaanse jongens; dus voor Hanneke geen gebrek aan aandacht. Het duurde dan ook niet lang voor ze omgedoopt werd tot Britney. Niet de zwangere versie natuurlijk, maar toen ze 19 was. Onze tafelgenoten waren een Zwitser stel, welke gelukkig erg goed Engels konden. 80% van alle gasten was Duits, dus daar hadden we het erg mee getroffen... Omdat we dit jaar weer naar de Streetparade in Zurich willen kregen we direct een uitnodiging om bij hun te komen logeren. Een paar dagen later leerden we nog een Zwitser kennen die heel toevallig in de organisatie zit van de Parade en toen we de uitnodiging kregen op een wagen naar keuze het feestje te komen vieren was onze vreugde natuurlijk compleet!
Na veel gezellige etentjes en avonden in de bar hebben we na een leuke zondagavond disco afscheid van ze moeten nemen. We hebben nog aan onze halflege 4 p tafel gewacht op een ander leuk Zwitsers stel, maar helaas bracht de Edelweis Air vlucht geen nieuwe meer...

Behalve dat Embudu Village onderdeel is van een enorm Atol, heeft het ook nog zijn eigen coraalrif. Ideaal om te snorkelen. Omdat het rif veel groter is dan het eiland zelf, doe je er echter geen 10 min over om rond te snorkelen, maar eerder 2 uur. Bergen vis in alle kleuren en het zit er zelfs vol met babyhaaitjes die vlakbij het strand komen.

Maar we kwamen natuurlijk ook voor het duiken. We zijn naar Manta point geweest, waar we ons 40 min op 15 m moesten vasthouden aan de rotsen en genieten van de show. Zes reuzen Manta Rays met een spanwijdte van 3 tot 5 meter die voor ons langs en over ons heen zoefden. Ze kwamen soms zo dichtbij dat we ze konden aanraken. Maar dat mocht uiteraard niet. Na dat iedereen door zijn lucht en filmpjes was moesten we weer naar de oppervlakte. Een onvergetelijk duik!

Na 2 weken op onze blote voeten te hebben rondgelopen over dit paradijsje, kwam het einde in zicht. De laatste avond was ons bed geweldig opgemaakt; een waar kunstwerk (zie foto) en kregen we van onze ober een speciale "honeymoon" tafel vol met bloemen. Om het helemaal af te maken was er 's-avonds disco en hebben we er met het duikschool personeel een leuk feest van gemaakt. Die gasten zitten maanden achtereen op dit kleine eiland dus je snapt dat ze iedere week vooraan staan voor een feestje. We hebben na de disco nog een verfrissende duik in zee genomen. Een perfect einde!

We hebben inmiddels vernomen dat de thermometer in Nederland niet boven de 10 graden uitkomt (dat wordt flink afzien), maar gelukkig weten we dat onze familie en vrienden op het vliegveld klaar staan voor een warm onthaal. Tot gauw allemaal

• 30 Mei 2006 - 08:57

Roos:

Nou, na die foto's te hebben gezien, laat dat verhaal maar zitten ;-p. Het zal wel heeeeeel saai zijn geweest. Telkens wit strand, blauwe zee, snorkelen, eten, relaxen, in de zon liggen, feesten.... Phoe, jullie zullen wel moe zijn als jullie morgen terug komen, haha! Maar ik kannie wachtuuhh om jullie weer te zien!!
    x

• 04 Augustus 2006 - 12:33

Buurman Jan:

Het is geweldig om de vacantie foto`s te zien .Dat is wel genieten zeg Jan