Myanmar deel 2 - Reisverslag uit Bagan, Myanmar van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Myanmar deel 2 - Reisverslag uit Bagan, Myanmar van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Myanmar deel 2

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

22 Maart 2006 | Myanmar, Bagan

In Bahmo zijn we op de ferry gestapt over de Irrawaddy rivier. We betalen slechts 11 keer zoveel als de lokalen, maar dat kan de pret niet drukken. Twee dagen, 1 nacht in een eigen cabine. Nu is de rivier al machtig mooi, we hebben ons meerdere malen afgevraagd hoe die in het regenseizoen moet zijn!
Het leven op en langs de rivier is amazing, zo simpel, basic en vredig! Bamboo hutjes, heel soms ietst luxere houten huisjes, bootjes gemaakt uit 1 boomstam, goudzoekers, steile rivierbanken, het hele dorp aan het badderen en ga zo maar door.
Op de boot bleek een goede kok, de keuken zat tussen balen en zakken cargo, er werg gekookt op kolenvuurtjes, maar er was verse groenten en variatie!
Ondanks dat er meer mensen op deze boot reizen blijven we een attractie en de lokalen vinden het dan ook geweldig om naar ons te kijken. De buurmeisjes van 10 en 14 manouvreerden hun stoel zo, dt ze vrij uitzicht hadden op mij terwijl ik zat te lezen en aan de andere kant probeerde een meisje van 20 onopvallend hetzelfde te doen. Ray werd al 's ochtends uitgenodigd om de drank te gaan met een aantal jongens.

36 uur later stonden we aan wal. Er stond al een truck klaar, maar je raad het al, deze was al overvol. Dus ja dan maar op het dak, bovenop allerlei verpakking. De chauffeur toeterde zo nu en dan en dat was het teken 'bukken of je wordt onthoofd' maar ook deze rit ging goed. Om 9 uur 's avonds stonden we in Shwebo. Hier hebben we 1 dagje rondgelopen. We zijn uitgenodigd voor het ontbijt bij een Engelse prive leraar. Of we niet wilden vertellen dat we naar hem gingen aan de hotelmanager, want misschien werden we wel gevolgd en hij was niet de beste vrienden met de overheid...

Hierna zijn we afgezakt naar Bagan, dit is vergelijkbaar met Ankor Wat in Cambodja. Klein verschil is dat dit pagoda's zijn en dan wel rond de 4000!!! Als je bovenop 1 van de tempels staan denk je dat de hitte je bevangen heeft, zoveel pagoda's en tempels duizelen voor je ogen! Leuk en geweldig, maar Ray en ik blijken tocht niet helemaal de 'tempeltypes'. Na 5 uur rondfietsten, in 40 graden, in de brandende zon, konden we een zonsondergang bovenop een tempel niet eens meer opbrengen. We smachten stiekum naar bier en pizza. Jaja dat was 1 van de weinige plekken in Myanmar waar we niet genoodeld door de dag hoefden! Mjammie!!
Maar na 2 dagen konden we alle toeristen en pastatenten niet meer aan. We zijn naar Hsipaw gegaan, heel relaxed plaatsje. Een dagje op de brommer was weer een heel avontuur. Ray had weer leuke plannen, langs de rivier, over de rivierbedding. Ik dacht leuk, maar ik loop wel, je weet maar nooit. Ray dacht 'jaja dat kan ik wel hoor!'. De oversteek door de rivier was te diep, dus Ray nam het bamboe(voet)bruggetje. Bijna aan de overkant bleef de brommer hangen en helaas was er geen ruimte meer voor zijn voeten op het bamboe bruggetje. Dus whoppa Ray het water in. een geweldig fotomoment, was het niet dat Ray de camera om had.......! Met de koe houden dan ook de foto's op, dit was net voordat Ray besloot te zwemmen.... Maar goed nieuws, 1 week later, wonder boven wonder ging de camera weer aan en de foto's zijn er ook nog!! Oh en Ray is ongedeerd.

Nu zijn we weer in Bangkok, shoppen, cocktails en lekker eten. Morgen gaan we op weg naar Ko Pangnan, om nog een keer een full moon party mee te maken!

• 08 April 2006 - 08:58

Iek....:

Ik kom ook!! Vette aso's... gewoon nog een keer de fm party!!!
    Nou ok dan, veel plezier.. grrr... ;)

• 10 April 2006 - 10:25

Ria Mulder:

Ik moet de verhalen van Myamar nog lezen, maar verheug me nu al.
    Goede voortzetting gewenst van jullie prachtige reis. Fijn dat ik mag meegenieten.
    Zeker nu ik je papa moet missen op het Cons Raymond!

groetjes van Ria

• 10 April 2006 - 12:24

Roos:

Elke keer weer tijdens het lezen even wegdromen met jullie verhalen!! Mooie verhalen weer hoor... Nog anderhalve maand en dan zijn jullie er weer:-))!! Kannie wachtuuuh! kuzzz

• 11 April 2006 - 10:18

Lot (is Jaloers):

Gelukkig doet de camera het weer en ben je ongedeerd (wat een geluk dat je m niet in een bemo hebt laten liggen....) En ja, even door naar de fool moon party.... waarom ook niet heh, jullie zijn toch in de buurt...