Thaise eilanden - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Thaise eilanden - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Thaise eilanden

Door: Hanneke en Raymond

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

24 April 2006 | Thailand, Koh Tao

Myanmar is een geweldig land met veel avontuur en het is nog een puur land. We gaan hier zeker nog een keer naar terug.

Maarrrr ik moet zeggen dat Thailand na 4 weken Myanmar erg goed bevalt. Het is toch zo'n luxe land dan! Ray en ik moeten toegeven dat we deze reis een stuk meer luxe willen. Als we moeten kiezen tussen een goedkoop bamboehutje of een degelijk betonnen bungalow dan weten we het nu wel.

Koh Pangan was de 1e bestemming. 2 Jaar geleden waren we er ook al geweest, maar dit keer hadden we een bugalow precies aan het strand, in een kleine baai, helemaal idyllisch. Haad Khom is echt een aanrader, rust en vrede.
Natuurlijk kwamen we niet alleen voor de rust, dus we hebben alle maanfeesten maar bezocht! 'Moonparty's' de hele maand door, dus wij hebben de moonset, full en half moon party meegemaakt... tja dansen op het strand blijft leuk!

13 april was het niet alleen full moon party, maar ook Thai (buddhist) new year. En dat betekent waterrrrrr, alles kleddernat! Het is de grootste sport om buckets te gooien en supersockers te legen op taxi's. Nog voor we goed en wel op het strand stonden waren onze kleren al doorweekt, geen nood, het is toch 30 graden! Je begrijpt, geen foto's van dit feestje...

Bij Ray begon het allemaal wat te kriebelen die rust en het strand, dus er moest wild gecrosst worden op de brommer over onbegaanbare wegen. Nee niet met mij!! Ik zat nog heerlijk in de zon met mijn boek.... En ja het was Ray die heel graag een kookcursus wilde doen. Dus u vraagt het, wij maken curry en ja zelfs die van Ray is heerlijk!!
Op een avond hebben we dat ook toch maar de stap gezet om te gaan kijken naar Muy Thai. Tja altijd leuk om mensen elkaar de kop in te zien slaan, toch??? Na ja je moet het 1 keer gezien hebben en dan nooit weer, eeuhh Ray?

Koh Pangan hebben we inmiddels verlaten. Na 2 weken... we konden er niet wegkomen. Nu zitten we op Koh Tao. We hebben onszelf een geweldige kleine baai gevonden, met maar 15 bungalows tegen een helling gebouwd! Freedom Beach en freedom it is!! Een uitzicht over de baai, fantastisch zonsondergang vanaf de veranda en snorkelen voor de deur.
Nog goed voor de conditie ook, de weg naar het stand en naar de bar voor bier is toch echt even klauteren.

Vanavond maar weer eens een 'moon'bar bezoeken. En morgen gaan we na wel 1,5 maand weer eens duiken.

Gr Hanneke en Raymond

PS Hoe was koninginnedag??

• 28 April 2006 - 14:04

Roos:

Trekken jullie morgen wel wat oranje aan?? Ff aan Nederland denken....;-)

• 29 April 2006 - 15:01

Wieteke:

Hmm lekker regen en kou wat een koninginnendag!!

xxx

• 01 Mei 2006 - 07:37

Iek:

Ohhhhhhhhh..... thailand is toch wel de moeite waard om nog een keer te doen!! Gaaf die bloemen op jullie armen. Ik heb op de vrijmarkt gestaan, met inderdaad niet echt superlekker weer, maar heel gezellig gehad!! En 70 pieken opgehaald, volgend jr toch weer lekker dansen etc! Liefs!!

• 05 Mei 2006 - 06:39

Steef:

Hoi Ray en Han,

Hier schijnt de zon ook eindelijk. Wij hebben alleen niet van die wuivende palmen in de achtertuin en geen snorkelplek voor de deur.
    Blijft erg leuk de foto's te zien en de verhalen te lezen. En ik kom graag een keer Raygemaakte curry eten. Goed plan om les te nemen want het eten is daar geweldig. Ik ben alleen benieuwd of je in NL de ingredienten weet te vinden. Enjoy!

• 07 Mei 2006 - 06:30

Diederick En Charlotte:

Wat heerlijk dat jullie weer zijn waar wij elkaar hebben ontmoet. Gelukkig gaan wij in oktober weer naar Thailand. Tips zijn dus weer welkom. Geniet van jullie reis!

• 09 Mei 2006 - 07:48

Femke:

He Han en Ray,
    wat heerlijk toch allemaal! Jeroen en ik zijn net weer terug uit Nieuw Zeeland, helemaal geweldig gehad. X Fem