Live Aboard Similan Eilanden - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Live Aboard Similan Eilanden - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Live Aboard Similan Eilanden

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

10 Maart 2006 | Thailand, Phuket

Na een duik marathon van 6 dagen (4 duiken per dag) zijn we weer boven water. Na flink schrobben hebben we de algen van ons af gekregen en staan nu zwalkend van de zee deining met beide voeten op het vaste land.

Vanuit Phuket hebben we deze Live Aboard naar de Similan eilanden (Thailand) geboekt. Om 06:00 uur! stond het busje voor ons hotel en vervolgens in een Giga speedboot 1,5 uur vol gas over de Andaman Sea naar de Similan eilanden.
Met 35 man volle bepakking en honderden kilo's aan nieuwe voorraden voor de luxe boot, wisten de 3 keer synchroon gestuurde 200 PK V6 buitenboordmotoren ons met meer dan 60 km per uur op te laten stijgen.

Op de Live Aboard boot van South Siam Divers hebben we in die 6 dagen mensen van vele nationaliteiten ontmoet; stoere Russen, drukke Italiaanse mannetjes, grappige Japanners, Zweden en Duitsers.

Op de boot waren 15 (2 persoons) hutten met aircon en een groot zonnedek.
Op het enorme achterdek was onbeperkt frisdrank en broodjes, maar bier mocht er overdag niet gedronken worden vanwege de veiligheid. Als er iemand een blikje zou opentrekken zou dat zijn laatste duik zijn voor die dag. Safety first!
Het eten was geweldig. Super uitgebreid buffet met vis, vlees en groente. Een nadeel; als je bijna 4 uur per dag onder water zit met een volle pens begint je maagklep heel heftig te klepperen en wil je alleen nog maar Rennies! Hehe. Teveel eten leer je dus snel af.

's Avonds werden de bierblikjes opengetrokken (1 euro pst) en gingen de Russen niet aan de Wodka, zoals je zou denken, maar aan de Jack Daniels Wisky!
Vervolgens werden de digitale foto's (bijna iedereen had wel een onderwatercamera) aandachtig op de vele laptoppen bekeken en uitgewisseld. En Wij konden natuurlijk ook mee doen met ons nieuwe onderwaterbehuizing.

De volgende ochtend om 6:20 uur kwam Steve de reisbegeleider langs alle hutten schreeuwen. Good morning everyone, waky, waky, rise and shine, terwijl hij op alle deuren bonsde. Om 6:40 uur was de duikbriefing en om 7:00 uur lagen we als eerste van alle boten in het water te spartelen; klaar om naar grote diepten af te dalen.

Tijdens het duiken hebben we onwijs veel gezien en honderden foto's gemaakt. Prachtige coraal reefs, Walls en tientallen metes hoge boulders, bommies en pinnacles. Haaien, schildpadden, zeepaardjes, ghost pipefish; bijna alles hebben we wel gezien. Helaas geen Whalesharks en Mantaray's, dus in mei onze laatste kans op de Malediven

Prijs: 6 daagse Live Aboard 550 euro pp all in.

Morgen vertrekken we voor 4 weken naar Myanmar. Als we weer terug zijn in Thailand laten we jullie natuurlijk direct al onze belevenissen weten van dit bijzondere (nog erg gesloten) bhudistische land.

Gr Hanneke en Raymond

• 10 Maart 2006 - 08:41

Frank:

Hai jullie beiden, Ik dacht dat het een low butget vakantie was maar het schijnt ontaard te zijn in een cruise.
    Zier er wel geweldig uit. Maar straks tussen de bhoedisten kom je wel weer tot zinnen. Dat wordt alleen maar mediteren en niets anders dan mediteren. Veel plezier daar en tot horens,
    Els en Frank

• 10 Maart 2006 - 09:08

Lot:

Inderdaad Frank, het lijkt wel een huwelijksreis (Han, Ray, jullie hoeven ons toch niets te vertellen hè?!!) Wat een gave onderwaterfoto's, vette haai man, en zo een schattig zeepaardje. Hebben jullie de snorkels ook gezien? Super gaaf man! Zeg Han, dat kettinkje om je nek... zo één mag je voor me meenemen hoor! Ray: wat zie je er weer fris en fruitig uit, ben blij om je zo gezond op de foto te zien. Héél veel plezier in Myanmar, ik hoop dat jullie voldoende uitgerust zijn voor een primitieve maar vooral avontuurlijke maand. sawadika! Lot.

• 10 Maart 2006 - 10:34

Iek:

Heee... supervet man, die foto\'s zijn prachtig!! Ben het met Lot eens, Ray straalt weer! Hannie uiteraard ook maar as usual!! :)
    Veel sterte in het ongerepte.. Liefs Iek

• 10 Maart 2006 - 11:18

Wieteke:

hoi hoi,

zeg mag je niet wat van die zeepaardjes vangen en meenemen, zeker weten dat dat hier in nederland nog niet voorkomt. Past wel tussen al mijn muizen enz enz...
    Mooi man die onderwaterwereld! Ben toch wel jaloers!!

Enne nu 3 maanden lang bac to ZEER basic??

tot over een maandje..

xxx van iedereen hier

• 10 Maart 2006 - 13:06

Afke:

Haha, mijn eerste reactie was dezelfde als die van jullie (schoon)papa, maar het leven is er om van te genieten toch! En zo te zien doen jullie dat, jullie zien er enorm GOED UIT! Pas een beetje op daar in dat onontgonnen Myanmar en laat je niet bekeren! Veel liefs van een witte Afke op kantoor...

• 10 Maart 2006 - 14:55

Bink:

Ook ik ben nog steeds ontzettend jaloers op jullie!!! Wat een belevenissen! Veel plezier komende maand en ik zal zorgen dat we zondag onze eerste hockeywedstrijd met winst afsluiten!!

liefs Marielle

• 11 Maart 2006 - 03:34

Ray En Han:

Hahaaa
    Leuke reacties allemaal. Na deze luxe inderdaad even een maandje stof bijten in het bloedhete Myanmar. Maar daar komen uiteraard ook voor. Zeker als je een tijdje in het mega toeristische Phuket bent geweest is het weer tijd voor heel iets anders.

Vanwege beperkte internet toegang zal het wel even duren, voordat jullie weer een mail berichtje krijgen, maar dan hebben we ook wel hele leuke spannende avonturen en foto's te laten zien

Groetjes Hanneke en Raymond

• 02 April 2006 - 12:50

Michel:

Hoi Han en Ray,

Wat een vervelende dingen doen jullie allemaal, zeg haha.

Leuk om te lezen wat jullie een beetje uitspoken,
    have fun!
    Groetjes Michel Cardous

• 04 April 2006 - 20:53

Lilian:

Wat een coole foto's van die zeedieren (of zijn het gewoon vissen??haha). Ik wil ook wel weer ns een duikje wagen als ik dat zie. Geniet nog even goed!
    Toedels!