Gehusseld door indonesie! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Gehusseld door indonesie! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Gehusseld door indonesie!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

16 Februari 2006 | Indonesië, Batavia

Ja ja het heeft even geduurd, maar eindelijk dan een nieuw bericht.
Bali was wel weer een ervaring. Een eiland gemaakt voor toeristen, maar dan zonder toeristen... dat betekent dat iedereen je in hun winkel, restaurant, guesthouse, bus, taxi of wat dan ook wil hebben. Aaahh, miss where you go, where you from, what's your name..... En ook al is er geen toerist, ze vragen de driedubbele hoofdprijs! Het is er vanaf kinds af aan ingegoten dat toeristen er zijn om af te zetten en als je dat niet doet dan word je uitgelachen... Maar goed wij kunnen inmiddels onderhandelen, dus het kwam vaak met veel tijd en lullen wel goed.

We zijn voor de Bali kenners van Padangbai naar Amed, naar Lovina naar Sanur en het eiland Lembongan geweest. We hebben een brommer gehuurd om rustig rond te kunnen tuffen. AL snel bleek een poncho ook geen overbodige luxe, want er viel regen genoeg! Maar het binnenland van Bali is zeker de moeite, zelfs in de regen.

Het eiland Lembongan had een strand 'dreambeach' en het strand deed echt zijn naam eer aan, wat fantastisch. We moesten alleen 20 minuten fietsen over een paar bergjes om er te komen, en het is slechts 30 graden (uit de zon...). Ray probeerde mij op te hemelen door bij elke bult te zeggen: ' mmm ik denk dat dit de laatste berg is...', en dan kwamen er nog 4 bergen... Maar het strand maakte alles weer goed. De golven waren meters hoog, dus na een vermoeiende fietstocht lag ik alleen maar met mijn neus naar beneden zand te happen in de branding, ik kon niet blijven staan! Ray vermaakte zich natuurlijk helemaal. Hij heeft zelf nog een surfplank geprobeerd! Niet dat het resultaat had, maar het bleek dat het een 'gevordeden' bord is, dus hij had anders natuurlijk de sterren van de hemel gesurft. Maar ach zelf is ie er trots op!

Voordat Marike en Charlotte ons kwamen opzoeken wilden we nog wat actiefs doen. Dus zijn we naar Oost Java, de mount Bromo gegaan. We hadden gehoord dat de zonsopgang er geweldig moet zijn. Nou en inderdaad een zonsopgang in de wolken is fantastisch... not, en daarvoor waren we om half 4 's nacht opgestaan, hebben we staan bibberen met 5 t-shirts, 2 broeken en mijn lakenzak om. Maar kijken naar Aziaten, in 14 graden, die kleren dragen om de mount everest te beklimmen is ook leuk... Ach het was een beleving en de krater van de vulkaan Bromo was mooi om te zien, rookte nog. De omgeving lijkt wel een maanlandschap. We sliepen op de buitenste rand van de oude vulkaan. Heel rare omgeving.
Van hier door naar Surabaya om Iek en Lot op te halen.