Mary X-mas Happy New year - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Mary X-mas Happy New year - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Mary X-mas Happy New year

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

27 December 2005 | Indonesië, Lombok

Aangekomen in de hoofdstad Jakarta zijn we de volgende dad direct met de trein naar Yogya gegaan. Dit ligt ook op Java, maar is vele malen leuker. Daar hebben we een bezoek aan de Borubudur gebracht. Dit is een van de 7 wereldwonderen. (Volgens mij beweert ieder land dat ze er minstens een hebben, maargoed het was zeker de moeite waard (zie foto's)

Doordat we een NL stel ontmoet hadden, (Jochem en Anne) en hij jarig was is het geen Borubudur by Sunrise geworden, maar by Sunset. Bleek dat wij onwijs geluk hadden, want die ochtend waren er wel 10 toeringbussen geweest en nu was er geen kip meer te bekennen. Dubbel genieten dus en foto's van het wereldwonder, zonder andere toeristen.

De verjaardag was erg geslaagd. De club waarvan wij een Flyer hadden gevonden (TJ's) bleek een mega populaire tent op woensdag. Sjique en ree te goeie muziek. Aangezien Jochem een half jaar in Indonesie studeert en inmiddels Indonesisch praat, wist hij ons overal binnen te loodsen. De meiden brachten een briefje naar het podium met daarop dat wij beide jarig waren en voor we het wisten stonden we volledig in de picture. Nadat jochem ook nog even in het Indonesich de menigte toesprak en bedankte ging iedereen uit zijn dak. Dat was echt schitterend. Helaas geen gratis cocktails en bier waarop hij nog gehoopt had, maar wel veel lol

Inmiddels zijn we op de Gili eilanden (Trawangan, links boven Lombok) waar we weer bij kunnen komen van alle drukte op Java. Wij gaan hier ons Oud en Nieuw vieren. Voldoende barren en ook een aantal mensen ontmoet die hier blijven, dus dat wordt erg gezellig.

Ze hebben hier een complete Moskee op dit kleine eilandje staan en iedere lokale is Moslim. Dat gemekker 5 keer per dag door die luidsprekers is geen pretje, maar een bopmaanslag is hier in ieder geval compleet uitgesloten.

Alvast gelukkig nieuwjaar en maak er een KNAL feest van!

Gr Hanneke en Raymond

• 28 December 2005 - 12:30

Frank:

hoi,
    leuk te horen dat jullie inmiddels opde gili eilanden zitten en nog wel bij Trawagan.
    Maar waar vindt ik die??? Jullie plaatsbepaling is voor thuisblijvers net zo als je aan de bewoners daar zegt dat wij op Rottermerplaat zitten in de buurt van oesterbanken.
    enige aanwijzing b.v. links of rechts van java in de buurt van....
    Maar ja voor jullie zal Gili wel een wereld plaats zijn.
    Inmiddels zal julie mail wel door America worden gescreend want als alles om je hhen Moslim is wordt het wel verdacht.
    Nou ja we horen wel weer. prettige jaar wisseling en denk er aan jullie oud jaar duurt deze keer zeven uur korter als ons oudjaar.
    Dus zo loop je op ons in.
    groetjes en veel plezier
    Frank

• 29 December 2005 - 14:42

Roos:

hey lieverds!
    Was jullie kerstmis leuk?? Raar wel hè, in zo'n warm land en zo ver weg van je familie? We hebben hier nu net weer wat sneeuw gezien en 't is behoorlijk koud. Echt wel weer om je vingers te bevriezen bij 't afsteken van het vuurwerk!
    Ik vind 't zooo jammer dat jullie mijn feestje moeten missen met oud & nieuw!! We missen telkens elkaars feestjes, ik hoop dat t geen toeval is...!!
    Geniet van de uitwisseling en ik wens jullie een reislustig, veilig, uitdagend, compleet, liefdevol, inspirerend, succesvol (etcetc) 2006 toe!!
    liefs Roos

• 30 December 2005 - 11:07

Caroline:

Hai!
    Frank ik weet waar het ligt. Het staat niet eens op de kaart zo klein is het. Het ligt tussen Bali en Lombok en het zijn kleine eilandjes, ik ben er namelijk ook geweest met Lot.
    Nou dat gaat helemaal goedkomen met oud en nieuw lees ik wel! Geniet van het lekkere weer en ik zal zeker even aan jullie denken als het 00.00 uur is!
    Veel plezier en een mooi begin van het nieuwe jaar gaat wel lukken.... liefs Caroline

• 30 December 2005 - 21:42

Lilian:

Hannie en Ray,
    Jullie ook de beste wensen voor 2006 en geniet dit jaar vooral van jullie reis, want die blijft toch uniek! Zeker voor de de meeste van de achterblijvers...!
    Liefs Lilian

• 02 Januari 2006 - 10:43

Marielle:

HAPPY NEW YEAR!!!

ik geniet elke keer weer van jullie verhalen en foto`s: ga zo door in 2006!!

liefs Marielle

• 03 Januari 2006 - 09:52

Floris:

Hoi Raymond/Hanneke,
    Ik ben weer veilig terug in nederland na 2 weken op Borneo, we zijn niet naar Sipedan gegaan, wel gedoken bij KK in de buurt.
    Waren jullie op tijd weg om niet overstroomt te worden op java?

FLoris

• 03 Januari 2006 - 11:26

Vinnyboy:

Dag R&H ik wens jullie veel zon,geld en plezier toe,gezondheid ook.trouwens het 8e wereldwonder (koppel) zijn jullie wel , have fun

• 03 Januari 2006 - 21:48

Marijke:

Lieve han en Re
    Heel veel geluk in het nieuwe jaar.Ik vind het erg leuk af en toe even naar jullie mooie plaatjes te kijken.
    Liefs IJk

• 04 Januari 2006 - 09:32

Stefan:

Hoi Ray en Hanneke, de beste wensen voor dit geweldige nieuwe jaar. Het is maar goed dat jullie uit Java bent vertrokken. De modderstromen daar zijn nogal levensbedreigend/levensbeëindigend. Veel plezier weer. Topfoto's trouwens. Erg leuk om zo jullie reis te kunnen volgen.

• 06 Januari 2006 - 09:38

Daan:

nog net op tijd geloof ik: Gelukkig nieuwjaar!!
    en komen jullie snel terug? het is saai in de cremerstraat....;)

veel liefs

• 06 Januari 2006 - 13:05

Ray:

Alles goed hoor. Geen modder / bommen bij ons in de buurt geweest. Inmiddels zaten we al in Lombok. Daar heerlijk 2 weken snorkelen / strand / barretjes gedaan. We houden jullie reacties bij. Groetjes Han en Ray