Shop till you Drop! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Shop till you Drop! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Shop till you Drop!

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

16 December 2005 | Singapore, Singapore

Terug in Singapore!

En jahoor we zijn alweer in onze oude gewoonte vervallen. Shop till you Drop!

Inmiddels alweer vele shoppingmalls gezien. Onbeschrijfelijk, wat een jungle van luxe Malls en Megastores in en onder de ontelbare wolkenkrabbers hier. Veel zit ook nog ondergronds aan elkaar verbonden, dus het kan zo gebeuren dat je de rest van de dag niet meer buitenkomt en je dus ook niet de hitte in hoeft. Alle malls zijn zwaar gekoeld ivm het vermoeiende shop werk; dus als je dan uiteindelijk weer buitenkomt, krijg je een enorme klap van de tropische hitte.

Ze hebben hier werkelijk alle merken van over de wereld, maar dan voor een veel gunstiger prijs. En niet nep, zoals in Thailand. Ook hebben vele winkels 20% korting ivm Kerst. Inmiddels zijn we al vele shirtjes, broeken, schoenen, ed rijker. Niet voor niets zijn we met een praktisch lege rugzak van huis gegaan!

Ook qua eten kun je hier uit je dak. Alle windstreken van Azie zijn hier vertegenwoordigd; India, China, Maleisie, Vietnam, etc, etc. Heerlijk eten voor ongelofelijk lage prijzen. Helaas eet je maar 3 keer op een dag, want er is zoveel keus dat je niet alles kunt proeven. Overal Foodcourts, Kantines met TL balken, maar ook een Chinatown, Little India en een Arab wijk.

Toen we de eerste dag s'morgens aankwamen zijn we meteen naar een Indiaase kantine gerend, waar we Roti Chanai als ontbijt hebben genomen. Dat vonden we de vorige reis ook zo lekker. Het is een soort pannekoek (roti) met een scherpe currie saus. ik heb toen ook meteen nog even een compleet Chicken Curry menu met rijst besteld. Heerlijk als ontbijt hahaa

's-avonds spreken we steeds af met Floris Dorreboom (Getronics Pinkroccade), die we hier zijn komen opzoeken. Hij heeft hier voor 3 maanden een project en na zijn werk laat hij ons het avondleven van de stad zien. Gisteren zijn we bijvoorbeeld naar Holland Village geweest (wat een toeval). Dit is een verzameling van luxe (vaak westerse) restaurants en barretjes (niet zo Aziatisch dus). Je ziet hier dan ook erg veel witnekken. Toch nog een Chinese kantine gevonden, waar we een halve Pekingeend hebben verslonden en daarna naar trendy bars, voor Duits bier en Single Malt Whiskeys. Helaas was de rekening nu wel zo hoog als de wolkenkrabbers :-)

Overnachting guesthouse 16 euro
Erdinger of Single Malt Whiskey in trendy bar 7 euro
Bioscoopkaartje King Kong 5 euro

• 16 December 2005 - 08:40

Tiger Woods:

Ray ik stel voor dat jij daar in Singapore met Floris een balletje gaat slaan want ik ben alweer in training voor het nieuwe seizoen. De groeten
    C

• 16 December 2005 - 11:21

Rijk:

Doe maar duur met julli Peling eend, hebben ze niet gewoon halve kippen zoals bij Poulier van leeuwen in Utrecht??
    p.s. vergeten julli niet de laatste e-mail retour te sturen van ons.
    Groet Rijk en lia

• 16 December 2005 - 20:20

Floris En Natalie:

Hoi luitjes ziet er goed uit allemaal, we zijn net aangekomen in de Carieb, groetjes van hier. Lachen zeg dat je met Floris kan gaan stappen. Leuke fotot's jullie hebbn dus di onderwater camra gekocht goed idee. Zeg eens ga je de halve wereld over om te shoppen, bizarro. Geniet ervan ik jullie link op de site geplaatst. Het is heerlijk hir s' ochtonds laten we ons in het water vallen en kunnen snorkelen 50 meter van de boot. We gaan voor kerstmis naar St Lucia. Daarna zakken we af naar de Grenadines.
    Groeten Floris en Natalie

• 18 December 2005 - 10:58

Wieteke:

hebben ze er ook typish singapore baby kleding? Of is het allemaal mexx en dat soort dingen?
    Shopp untill you drop en dan kom je met hoeveel rugzakken terug??? Moet je iderdaad maar eens op de rijstvelden gaan werken want de financien???

• 19 December 2005 - 08:47

Gerrit:

Dag Hanneke

Leuke verhalen! Zo te horen mis je de FC PDTJ nog niet!

Ik zou ook wel een keertje willen duiken tussen al die wrakken! Jammer dat Palau niet meer doorgaat, maar ik bergijp dat de andere tropische eilanden net zo mooi zijn?

Ik wens jullie goede Kerstdagen en een zonnig 2006 (dat mag wel met al die regen!)

Groet,

Gerrit

• 19 December 2005 - 11:53

Marike:

Je ziet inderdaad veel nieuwe kleren op de foto's.. gelukkig ook wat oude bekende... het paarse rokje! Hahaha... Niet teveel mee terug geven he als Lot en ik komen! Hihi.. tot de volgende mail! Veel lief Iek

• 19 December 2005 - 14:00

Gunnar:

Hoi, Hoi,
    Ik ben nog steeds jaloers. Hier is het nat en koud. We missen jullie wel hoor. Hoorde op het nieuws dat er veel regen is gevallen en overstromingen in Azie. Ik hoop dat jullie een beetje goed zitten.
    groetjes
    Gunnar

• 19 December 2005 - 19:09

Charlotte:

tsssssss pffffffffff puh duuhuuuh doet me echt niets allemaal........

• 19 December 2005 - 19:10

Charlotte:

tsssssss pffffffffff puh duuhuuuh doet me echt niets allemaal........

• 23 December 2005 - 09:12

Elly Van Kooten:

Hanneke,
    ik ben wel jaloers, wat een mooie plaatjes!! en zo lekker weer. hier is het dreulerig.
    Hanneke en Ray hele prettige feestdagen en een gezond en gelukkig 2006