Welcome to paradise!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Welcome to paradise!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Welcome to paradise!!!!!!!!!!!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

06 December 2005 | Filipijnen, Manilla

29 nov / 04 dec 2005

Na een bijna Nederlands klimaat in Banaue, zijn we eindelijk weer in tropische sferen!! Wow Pandan Island is zoals staat beschreven het mooiste eiland als je geen eigen eiland koopt.... 1 resort, 1 duikshop en 10 gasten. www.pandan.com

Zon, wit strand, palmen en turquoise zee. Kunnen jullie het nu goed inbeelden??
We hebben hier 5 dagen genoten. Om het eiland waren een en al koralen en mooie vissen. Dus alles wat we hier deden, eten, drinken, snorkelen, lezen, zwemmen...
Maar natuurlijk is dat niet genoeg, dus zijn we maar weer gaan duiken. We zijn een dagje naar Apo Reef geweest. Het staat bekend als een van de beste duikstekken. Wat we allemaal hebben gezien kunnen jullie op de foto's wel bekijken. Haaien, schildpadden, baracuda's, spaande makreel, cuddle fish (soort inktvis) en nog veeeeel meer.
En op dit kleine eiland liepen we Joop tegen het lijf. Tja Joop wie is dat? Joop heeft alles al meegemaakt. Hij is op zijn 19 begonnen met reizen en dat is dan al zo'n 30 jaar geleden. En omdat hij niet meer kan aarden in nederland en alle regels aan zijn laars lapt woont ie al jaren in de Filippijnen. Hij heeft een jaar geleden z'n eigen trimaran gebouwd, zodat ie af en toe zijn eigen eiland kan verlaten. Hij vond het maar wat leuk om weer eens Nederlands te praten, dus we hebben heel wat ruige verhalen gehoord, van oorlog in cambodja, belastingontduiking tot marihuana in Boeddha's... Op een middag vroeg hij ons om even mee te zeilen. Wij blij. Bleek het op de terugweg te gaan stormen... We hoefden maar een kleine oversteek te maken van het vaste land terug naar ons paradijs. Met de golven over de punt en zeker meters hoog dacht ik dat ik naar mijn hutje moest gaan zwemmen. Maar met een omweg en een wild wapperende fok hebben we veilig de overkant gehaald. Het was me weer een tochtje op z'n Joops zullen we maar zeggen.
Met pijn in ons hart hebben we in de enige regenbui die er in dagen is gevallen afscheid genomen van ons paradijs, op weg naar Panglao Island....

  • 06 December 2005 - 07:11

    Caroline:

    Wow, super cool man!
    Ik wil ook wel naar van die fantastische plekjes!
    Geniet ervan!

    X Caroline
    ps, Ray je msn is weer gekaapt, ik zou je wachtwoord even veranderen.

  • 06 December 2005 - 07:38

    Femke:

    He Han en Ray!
    Zucht, zit ik hier achter mijn computertje op mijn werk..... Heerlijk wat jullie allemaal doen en wat een geweldige vissen! De hockey is nu afgelopen en we hebben het aardig gered met zo weinig. Volgens mij staan we nu vierde. Niet eens zo slecht dus. Het ziet er steeds meer naar uit dat de 3 maanden Nieuw Zeeland doorgaan. Dit weekend maar eens een optie op een ticket nemen! Geniet maar enorm en tot het volgende verhaal.

    X Femke

  • 06 December 2005 - 08:14

    Charlotte:

    JEZUS! oooh wat hebben jullie het goed bekeken, gaaaaf man! shit! echt, ik ben nu echt zo jaloers.....

  • 06 December 2005 - 08:30

    Lilian:

    Wat relaxed allemaal zeg... zit ik hier achter mijn bureautje! Beetje jaloers. Geniet ervan!!
    Liefs Lilian

  • 06 December 2005 - 11:04

    Anneke:

    he liefies... hoe gaan jullie ooit weer wennen aan ons koude kikkerland? Het is gewoon prachtig alleen al op de foto, laat staan in het echt....
    genietse he? veel liefs van anneke

  • 06 December 2005 - 21:49

    Vivienne:

    Tja, de link ff doorgestuurd naar thuis en alles gelezen! Wat gaaf weer. Volgens mij gaan jullie nooit meer van het syndroom "wat is het toch gaaf om aan de andere kant van de wereld te zitten" af. Geweldig!!

  • 07 December 2005 - 08:34

    Frank:

    Ach,
    Ook bij ons aan de kikkerpoel die nu vol water staat was het mooi. Inmiddles hebben twwe nijlganzen (haha ook buitenland!) er hun stek gevonden. Je kunt er ook duiken het water is helder alleen de vissen ontbreken nog. Maar men heeft mij verzekerd dat die van zelf komen. Dus volgend jaar naar duikcentrum Knoevenoord
    Frank

  • 07 December 2005 - 15:29

    Stevie L:

    Hallo daar. Tja, wat zeg je dan. De foto's zeggen genoeg en ik wou dat ik erbij was of in ieder geval ook daar was ;-). Geweldig ook die duikfoto's. En wat een kosten trouwens zag ik in het vorige bericht. Ja, dat is afzien. Misschien kunnen jullie werken in de rijstvelden... Have fun, tot later, Stefan

  • 10 December 2005 - 12:57

    Boembastic:

    Echt geweldig, dat verhaal van Joopie...foto's worden nu wel heel gaaf...
    yoyo heho

  • 11 December 2005 - 14:23

    Raymond:

    Inmiddels krijgen we steeds meer handigheid met de (onderwater) camera. Hopenli lijkt het iets meer dan alleen (Koreaanse) snapshots. Alles nog steeds goed hier. We verlatende Filippijnen al bijna. I Singapore zullen we de website weer bijwerken. Daar gaan we Floris (een collega van Pink) ontmoeten. Groetjes

  • 11 December 2005 - 15:04

    Judith:

    He Ray en Han,
    Had jullie net op de msn gemist. Maar wat een heerlijke verhalen en foto's. Blijf genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke en Raymond

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 109825

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2010 - 01 Februari 2011

Droomreis Madagascar

02 November 2005 - 31 Mei 2006

Onze tweede tour door Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

Overige bestemmingen

Landen bezocht: