El Nido - Reisverslag uit Puerto Princesa, Filipijnen van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu El Nido - Reisverslag uit Puerto Princesa, Filipijnen van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

El Nido

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

22 November 2005 | Filipijnen, Puerto Princesa

Relaxen in El Nido kun je wel zeggen. Nee en dit keer geen duikverhalen, want ons budget vliegt er doorheen!
El Nido is een leukere plaats dan Coron. Eigenlijk twee lange straten aan een baai en ook alleen maar bamboo hutjes. Erg basic, maar voor het eerst best een leuk dorp.

De nationale sport van de kinderen in 'hello, hello' roepen en zwaaien en dan natuurlijk giechelen als we terugzwaaien! Je voelt je in ieder geval helmaal gewenst. De mensen zijn zo aardig! En niemand wil je echt afzetten zoals bijv. in Vietnam.

We hebben een dagje rond de eilanden die hier in de omgeving liggen gevaren en gesnorkeld. Wat wel opvalt is dat er veel koraal dood is en dus zwart en weinig vissen, zo zonde. Dit komt door typhonen, dynamiet en cyanide vissen. Maar toch alle kleine strandjes, lagoons en palmbomen blijven een tropisch paradijs.

Alle eilandjes zijn meer ontzetten uit de kluiten gewassen rotsen, vlijmscherp en giga hoog. En toch groeien er veel bomen op. Is mij een raadsel hoe dit kan... Wij hebben op Cadloa eiland een tocht van 3 uur gedaan. Klauteren en kleiglijden.... Maar wel gewelig, zo ontzetten groen en dicht begroeid!

Na een dag niksen hebben we een motor gehuurd en zijn we heel noord Palawan rondgereden over een rots/klei/gaten weg, maar wat een gewelige natuur hier. En uitzichen over de zee. Ray heeft zijn stuurkunsten weer laten zien, want ik ben er niet afgevallen. En hij heeft meerdere rivieren moeten trotseren.
Nu zitten we in Puerto Princesa en gaan morgen een tocht naar de underground river doen. Maar dit allemaal de volgende keer!

• 22 November 2005 - 21:07

Bink:

Ik ben heeeel jaloers!!!
    groetjes Marielle

• 23 November 2005 - 00:19

Ali:

He ray...niet de zelfde foto's maken als vorig jaar he...dan heb ik het over ruige ray...heb ik dat eerder gezien...ouwe motor muis!

• 23 November 2005 - 08:07

Charlotte:

OOOHHHH wat lekker.... Als ik jullie zie op de foto wordt ik helemaal vrolijk!!!

• 23 November 2005 - 08:09

Charlotte:

oeps ik bedoel 'word' ik helemaal vrolijk... haha

• 23 November 2005 - 09:09

Daan:

staat je goed hoor Hannie, zo'n kindje! ;)

• 23 November 2005 - 13:02

C:

Jullie maken mij niet gek met die foto's ...beetje dan maar hier regent t gewoon lekker

• 24 November 2005 - 17:19

Corry:

wat leuk zo`n site hoe zijn jullie daar aan gekomen? geniet hier is voor vannacht vorst ,storm,en sneeuw voorspeld en voor morgen ook.vandaag is het 24/11/05.doeg groetjes dit was overigens geen geintje ,is echt zo,zelfs met hevige windvlagen.
    tot schrijfs liefs Corry

• 28 November 2005 - 22:04

Anneke:

wat is het daar mooi zeg. ziet er zo lekker ontspannen uit allemaal...

groetjes van Anneke

• 01 December 2005 - 14:14

Sjalottuh:

Ja, Han, genoeg, kom maar weer naar huis....oh nee want Iek en ik komen jullie 28 januari opzoeken!!!!!!!!

• 01 December 2005 - 14:15

Iek En Lot:

We komen, we komen, we komen naar Indonesie...falderalderie falderaldera...lalalalaaa

• 02 December 2005 - 14:33

Holland & Peru:

we gaan over 2 wkn eerst naar Tenerife en daarna komen ook naar indonesie !(alleen als ik de jackpot v.d.staatsloterij win !)

• 04 December 2005 - 22:04

Boumakajjan:

Hej luitjes helemaal kicke zeg, geniet er goed van. Hier veel regen maar verder helemaal ok na het bekijken van jullie verhalen/foto's

• 05 December 2005 - 12:22

Roos:

Sinterklaas kapoentje, gooi wat in m'n bergschoentje,
    gooi wat in m'n Tevaatje, dank u Sinterklaatje.....
    Fijne Sinterklaas ;-), hihi!!

• 05 December 2005 - 13:33

Marijke:

Leuk om te zien .Heb jullie gisteravond wel gemist.
    groetjes Yk.

• 05 December 2005 - 21:41

Raymond Werner:

He Ray en Han, viel spaas nog. Hoe lang gaan jullie eigenlijk weg? Ik kan me nog goed herinneren dat Ray zo'n 2 jaar geleden terug kwam van zijn vorige reis. That's the way, enjoy life! Mazzel