Boracay - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu Boracay - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

Boracay

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

13 November 2005 | Filipijnen, Manilla

Hallo Holanda,

Paradijs Boracay, 9km lang en 1 km breed
Een van de top bestemmingen van Flippo. In het hoogseizoen (rond de kerstdagen) zo druk dat het bijna onder de zeespiegel dreigt te verdwijnen hahaa. Met een 6 km zandstrand omgeven met palmbomen en vele stradtentjes en barretjes, mogelijkheden voor duiken, surfen en zeilen een must voor iedere reiziger

Eerste avond (na een vlucht uit hoofdstad Manila) direct opzoek gegaan naar een bar aan het strand om ons eerste eilandbezoek te vieren. Uiteraard de duurste cocktail met de meeste ingredienten. Maakt die kerel zowat 3/4 liter cocktail, stijf van de alcohol, in de blender klaar. Dat gaat natuurlijk niet in 2 glazen passen. Hij maakt vast zoveel, omdat ze er zelf ook nog flink van willen proeven zeg ik gekscherend tegen Hanneke. Maar nee hoor. Hij bleef onze glazen volschenken. het duurde niet lang tot onze mondhoeken tot aan onze oren kwamen en we slingerend over het strand liepen. Dat was nog eens een Welkomsdrankje!

De eerste dag meteen verbrand, terwijl ik niet eens aan het zonnen was! We waren in de schaduw van de palmbomen wat boekjes aan het lezen. Mischien was het toch niet helemaal schaduw. Zie foto!

Ja, we hebben onze eerste foto's onderwater kunnen maken( zie foto's). En zelfs ook nog filmpjes. Heel lastig om steeds door de lens te kijken en ook nog op het duiken te letten. Er is zoveel te zien, maar om het goed op de foto te krijgen is echt niet makkelijk. Genoeg tijd nog om te oefenen gelukkig.

De Japanners van onze Japanse duikschool waren heel erg leuk. Veel lol gehad en de laatste avond zijn we ook nog flink met ze wezen stappen (zie foto's) Ikkie Mesjokke betekent Let's Go en Dutch Wife is zoiets als een opblaaspop. Dat vonden zij natuurlijk wel hilarisch.

Inmiddels zijn we niet meer op Boracay, maar naar een ander eiland gevlogen. Dit was super gaaf. Een propellor vliegtuig met 18 stoeltjes. Het was de eerste vlucht van het seizoen en we zaten er met 6 personen en een baby in. Dat noem ik nog eens een prive vlucht. En onderweg uitzicht over de vele eilanden die de Filippijnen rijk is

Volgende keer weer meer foto's en verhalen,

Gr Raymond