duiken in de Flippo's - Reisverslag uit Coron, Filipijnen van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu duiken in de Flippo's - Reisverslag uit Coron, Filipijnen van Hanneke en Raymond - WaarBenJij.nu

duiken in de Flippo's

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Raymond

13 November 2005 | Filipijnen, Coron

Zondag 13 november.

Ja ja in de Filippijnen! Warm, regen en zon, en duiken! Ik geloof dat we weinig meer hebben gedaan tot nu toe. Na een paar dagen Manilla, waar we nog niet konden ontspannen, zijn we naar Boracay gegaan. Een van de paradijzen die de Filippijnen rijk is.... Manilla was niet leuk, erg vieze stad, veel straatkinderen (niet te veel bij stilstaan, anders loop je er niet vrolijk rond) en weinig interessants.

Maar op Boracay hebben we de smaak te pakken gekregen, avond 1 happy hour met de meest geavanceerde cocktails!!! Mjam... en de volgende middag gelijk duik1. Tja we wilden niet te hard van stapel lopen, maar op Boracay hebben we al 5 duiken gemaakt. En de onderwaterbehuizing doet het echt goed!!! Echt gaaf! Dus bedankt voor de sponsering.

Na een vliegtochtje met 6 personen in een minivliegtuig, zitten we nu in het westen van de Flippo's. Bij Coron op Busuanga, hier liggen wrakken uit WWII. En je raad het nooit, wij zijn maar weer gaan duiken. We hebben 2 cursussen gedaan, enriched air, zodat je langer onder water mag blijven en wrakduik speciality. Dit was 2 dagen hard werken en vanavond moeten we nog een examen maken. Maar zeker de moeite, want nu mogen we zelf wrakken duiken, en ja we zullen heeeel voorzichtig zijn, ik hou Ray wel in toom, want het af en toe best spooky, zo'n donker schip....

Wat ons hier echt opvalt zijn de mensen die karaoken!! Wow wat zingen ze slecht hier. De 1e avond hebben we gegeten in een kleine kantine en ja hoor na 10 minuten gaat de tv aan en begint een man te zingen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Daarna neemt een van zijn vrienden het over en hij eet rustig verder.... en de meeste zingen nog echt vals ook. Maar waar je ook komt, je kan bij bijna elke bar of restaurant zingen....

Over een paar dagen naar Palawan, kijken of we daar eens wat anders dan duiken kunnen vinden....

Liefs Ray en Han

• 13 November 2005 - 09:31

Roos:

Wat leuk zo'n weblog!! Kunnen we lekker nu al genieten van foto's van jullie!! Ziet er al super relaxed uit! Geniet er van!
    liefs Roos

• 13 November 2005 - 10:34

Roos:

liefs Roos

• 14 November 2005 - 08:03

Daan:

het klinkt inderdaad geweldig en als ik naar de foto's kijk word ik al blij!! :grin: veel plezier!!

• 14 November 2005 - 08:54

Anneke:

Tof mensen, wat zien jullie weer mooie dingen en wat leuk dat we mee kunnen genieten... tot het volgende bericht

• 14 November 2005 - 18:20

Len:

Wat hebben jullie weer een mooie rijs gekozen om te maken! Hoop dat jullie weer een hoop leuke dingen mee maken groetjes Len.

• 18 November 2005 - 08:52

Rijk En Lia:

Geweldig de site wat medern!!! groetsies uit utereg Rijk en Lia

• 18 November 2005 - 15:21

Ria Mulder:

in het weekend ga ik al jullie spannende verhalen lezen.
    Ondertussen hoop ik Raymond dat je gouden P inmiddels ook een lekker bruin tintje heeft gekregen!
    Pas trouwens maar op dat de haaien er niet mee aan de haal gaan :-)
    Groetjes van de collega van je vader, nou dan weet je het wel!!!! xxxxx

• 22 November 2005 - 03:21

Raymond:

We zullen de website regelmatig bijhouden. Als we er weer een hoofdstukje bij hebben laten we dit weer direct weten. En natuurlijk bedankt voor de leuke reacties